Omläggning av TV4 i det analoga nätet

Den senaste tiden har TV4 bytt frekvens i det analoga TV-nätet. Det här innebär att våra hyresgäster på några av våra områden inte längre kan se TV4 via det analoga nätet. Som vi informerat om tidigare kommer vi inte längre att reparera eller göra service på våra analoga TV-anläggningar. Vi hänvisar istället till TV via fiber, så kallad IP-TV som ingår i hyran.

Nedan följer en instruktion för hur du ska gå tillväga för att beställa de tjänster som behövs för att kunna titta på TV via fiber.

För att aktivera din TV-tjänst och beställa den utrustning som ingår i din hyra gör du enligt följande:

  1. Gå in på www.telia.se/aktivera och följ anvisningarna i guiden eller ring till Telias kundtjänst på telefonnummer: 90200.
  2. Uppge ditt namn och vilken adress du bor på.
  3. Säg att du vill aktivera din TV-tjänst. Därefter kommer digitalboxen och de koder som behövs för att aktivera den att skickas till dig kostnadsfritt.
  4. Om du önskar hjälp med installationen beställer du också ett hembesök av en servicetekniker. 30 minuters hjälp av en servicetekniker ingår. OBS! Går endast att beställa via telefon till kundtjänst på telefonnummer: 90200.

Eftersom Bollebo levererar fiber i ett öppet nät kan man, som vi har informerat om tidigare, välja en annan leverantör än Telia. På www.bredbandwebben.se kan man se de företag som ingår i öppen fiber och klicka sig vidare till respektive företags hemsida för att se abonnemang och priser.

Den internettjänst som ingår får du genom att koppla din dator till ett av fiberuttagen i lägenheten. Du behöver ingen extra utrustning för detta, men måste beställa tjänsten av Telia.  Vill du däremot beställa en annan hastighet eller trådlöst internet i lägenheten bekostar du det själv genom ett avtal med valfri operatör.